WATERZUIVERINGSSYSTEEM LEIDT TOT KWALITEITSBEWIJS
‘De keuze voor ons nieuwe waterzuiveringssysteem heeft goed uitgepakt!’
Tandarts van Es toont patiënten trots het waterkwaliteitsbewijs in de wachtkamer.
Kwaliteit, zorg, aandacht en klantvriendelijkheid. Dat zijn de kernwaarden van Tandarts van Es uit Schoonhoven. Ook heeft de praktijk de vertrouwensrelatie met de patiënt hoog in het vaandel staan. Doordat de medewerkers in de praktijk echt de tijd nemen voor de patiënt bestaat hun klantenbestand inmiddels voor een groot deel uit angstige patiënten en ouders met jonge kinderen.
Op de vraag of patiënten weleens vragen naar de waterkwaliteit in de praktijk is het antwoord van van Es ‘nee’. ‘Patiënten vinden hygiëne bij de tandarts vanzelfsprekend’, aldus van Es. ‘Maar, zo vanzelfsprekend is het niet. Om er zeker van de te zijn dat legionella in onze praktijk geen kans kreeg, zijn we altijd al bezig geweest met het spoelen van de leidingen. We gebruikten hiervoor destijds een desinfectiemiddel. Sinds anderhalf jaar hebben we nieuwe stoelen. We hebben gekozen voor stoelen met hierin een speciaal waterzuiveringssysteem, Sterisil, genaamd. Deze keuze heeft goed uitgepakt. We hebben ons waterkwaliteitsbewijs in één keer gehaald, vertelt van Es trots. Het bewijs heeft een mooi plekje gekregen in onze wachtkamer. Naast ons bewijs voor ‘kwaliteitstandarts’ en het bewijs dat onze praktijk op orde is wat betreft arbo, röntgen en hygiëne. Door patiënten wordt hier heel leuk op gereageerd’.