Dental WaterTest ontzorgt volledig bij het testen van waterkwaliteit

Geaccrediteerd watertesten

Sluit ieder risico voor medewerkers en patiënten uit!

Geaccrediteerde watertesten

Als praktijkhouder is het welzijn van uw patiënten en medewerkers natuurlijk belangrijk voor je. Vervuild water zorgt voor slijtage van jouw apparatuur. Maar, wist je dat vervuild water gevaarlijk kan zijn voor jouw patiënten en mondzorgkundig team? Uit de praktijk blijkt dat maar liefst 70% van de behandelunits niet voldoen aan de gestelde norm van 100 KVE/ml. Wij helpen je graag bij het in kaart brengen van de kwaliteit van jouw unitwater. Met een microbiologische wateranalyse toetsen we of er in jouw installatie, bijvoorbeeld de dental unit of losstaand tandsteenapparatuur, bacteriën groeien die de waterkwaliteit in gevaar brengen.

Wij ontzorgen je in dit proces zo veel mogelijk, zodat jij kunt doen waar je het liefst mee bezig bent: patiënten behandelen!

Legionella testen

De Legionella bacterie zorgt nog altijd voor veel problemen. Vooral bij ouderen, kinderen, zieken en mensen met een verzwakt afweersysteem. Om een eventuele besmetting zo snel mogelijk te elimineren is het van belang dat mondzorgpraktijken periodiek Legionella monsters laten nemen.

Het risico van een besmetting met een Legionella-bacterie is groot bij waterinstallaties die aerosolen ofwel verneveling produceren zoals dental units, losse tandsteenapparatuur en douches. Daarnaast is het belangrijk jouw water te laten controleren op Legionella bij een constatering van

> 10.000 KVE/ml aan bacteriën na afname van een watertest.

DCW Desinfectiesysteem T101

Nooit meer last van biofilm. Dit is een droom voor veel mondzorgpraktijken. Gelooft u ons als we zeggen dat we het systeem hebben gevonden dat 100% garantie biedt op het oplossen van biofilm en er tevens voor zorgt dat het niet meer terugkomt? Met trots presenteren we u het DCW Desinfectiesysteem T101. Deze generator zet zout, water en elektriciteit om in veilig onderchlorig zuur insitu. Onderchlorig zuur is één van de meest krachtige desinfectiemiddelen. Ook is het onschadelijk voor mens en milieu. Het middel zorgt ervoor dat aanwezig biofilm (met eventueel legionella) binnen zeer korte tijd wordt afgebroken en niet meer terugkomt.

Dental WaterTest kan je dit systeem, als enige partij in Nederland, leveren.

Naast het testen van waterkwaliteit, kan Dental WaterTest nog meer!

In de praktijk moet niet alleen de waterkwaliteit van jouw dental unit op orde zijn, ook jouw BA-klep en waterontharder dient jaarlijks gecontroleerd te worden. Tot slot is het belangrijk dat jij en jouw collega's in schone lucht werken. Dental WaterTest voert graag een microbiologisch lucht-/contactonderzoek voor je uit.