DENTAL INTERNATIONAL GARANDEERT KLANTEN EEN SCHONE UNIT
23 februari 2017 

DENTAL INTERNATIONAL GARANDEERT KLANTEN EEN SCHONE UNIT

De komende tijd staat in iedere nieuwsbrief één van onze partners centraal. Ze vertellen onder andere waar ze mee bezig zijn, wat voor hun het belang is van schoon water en over de samenwerking met Dental WaterTest. Dental International bijt in deze reeks het spits af.

Interview met de heer Paul Tijs, CEO Dental International BV.

‘Wij garanderen klanten een schone unit!’

‘Bij aflevering ontvangt de praktijk een certificaat van Dental WaterTest’

‘Wat ons uniek maakt is dat wij de enige Nederlandse fabrikant zijn die alle producten in huis maakt, vertelt Paul Tijs, CEO van Dental International BV. Wij maken units voor mondzorg praktijken en leveren ze ook zelf af. Dat maakt dat wij invloed hebben op ‘hoe’ we de unit afleveren. Wij willen zorgen voor een goede start met een schone unit. Hierin hebben we een samenwerking gevonden met Dental WaterTest. Er gaat bij ons geen unit de deur uit zonder een certificaat van Dental WaterTest, wat de garantie geeft dat deze schoon is’ (dat wil zeggen: onder de 100 KVE/ml).

Paul Tijs Dental International

De heer Paul Tijs in de speciale testruimte.

‘Iedere vrijdag ontvangen wij een monsternemer die in een speciale ruimte alle units test die klaar staan voor vertrek. De units hebben voor afname van de test een dieptereiniging ondergaan. Hoe die reiniging precies wordt uitgevoerd is natuurlijk het geheim van de smid’, lacht de heer Tijs. ‘Wel kan gezegd worden dat hiervoor een protocol is opgesteld dat streng wordt nageleefd. En met resultaat: 100% van de units ontvangt na het testen een certificaat van Dental WaterTest’.

USP’s

‘Zoals gezegd is Dental International de enige Nederlandse fabrikant van behandelunits. Vrijwel alle onderdelen komen uit Nederland. Bij elkaar zorgt dit voor een sterk product dat wel vijftien tot twintig jaar meegaat. Dit plus de striktheid in waterkwaliteit zorgt ook voor klandizie in het buitenland. Een groot deel van de productie wordt geëxporteerd. Met name Duitsers zijn erg geïnteresseerd in de Nederlandse richtlijnen voor waterkwaliteit’, aldus Tijs.

‘We produceren een stand alone concept, dus niet aangesloten op de waterleiding. Het voordeel hiervan is dat de praktijk niet afhankelijk is van leidingen en keerkleppen en daarmee zelf invloed heeft op de kwaliteit van het water. Ook scheelt het de praktijk in kosten. Naast het niet te hoeven aansluiten op een waterleiding kan gebruik worden gemaakt van gedestilleerd water. Dit is kiemvrij waardoor het toevoegen van chemicaliën aan het water niet nodig is’.

‘Zorg voor de patiënt, daar hechten wij veel waarde aan. Ons doel is producten te leveren die de risico’s op het binnenkrijgen van bacteriën zo klein mogelijk maken en het gebruik van chemicaliën minimaliseren, legt de CEO uit. Chemicaliën kosten de praktijk geld en zijn bovendien slecht voor het milieu. Voor onze units hebben we ook een speciaal waterfilter ontwikkeld. Dit is op maat gemaakt en werkt erg makkelijk. Hiermee garanderen wij dat inkomend water tot twaalf maanden kiemvrij is. Met dit filter kan gewoon gebruik gemaakt worden van kraanwater’.

Innovatie

‘Met ons waterfilter is de kwaliteit van inkomend water gedekt. Mondzorgpraktijken moeten nu alleen nog chemicaliën gebruiken voor het tegen gaan van terugslag bacteriën. Maar, wellicht is dit binnenkort ook niet meer nodig’, vertelt Paul Tijs met gepaste trots. ‘We hebben een heater ontwikkeld die het water in de unit tot 70 graden verwarmt en daarmee bacteriën dood. We beginnen in maart met testen van de heater en hopen er deze zomer de markt mee op te gaan!’

Over de schrijver
Reactie plaatsen